Analiza i strategia marketingowa
analiza i strategia marketingowa
Wielu właścicieli firm może myśleć, że wystarczy obniżyć ceny produktów lub usług, jakie oferują i będzie to najlepszy sposób na przyciągnięcie klientów. Błąd! Niskie ceny w przeświadczeniu klientów wiążą się często ze słabą jakością, co nie zachęca do związania się z konkretną firmą. Aby odpowiednio i skutecznie poprowadzić działania marketingowe, należy w pierwszej kolejności opracować konkretne cele. Dzięki temu udeptujesz sobie ścieżkę. Trzymaj się jej skrupulatnie, a na końcu drogi będą czekać na Ciebie nowi klienci.
Treść oferty
zacznij od planu
Marketing to nie tylko reklama w postaci ładnej wizytówki i dobrze zaprojektowanej strony internetowej. Aby zmaksymalizować zyski powinniśmy rozszerzyć kanały komunikacji, które będą dostosowane do grupy docelowej. W tym celu warto stworzyć personę, która odzwierciedli potencjalnego klienta. Nie można zapomnieć o dobraniu odpowiednich wskaźników efektywności (KPI). Są to niezbędne kroki do stworzenia idealnego planu działania marketingowego Twojej firmy.
Analiza to początkowy etap pracy, który polega na zbadaniu dotychczasowych działań, burzy mózgów i zarysowaniu wizji i charakteru marki. Wcielenie wyżej wymienionych kroków w życie firmy niewątpliwie przyciągnie do Ciebie nowych klientów, którzy zostaną z Tobą na dłużej.