Subiektywny ranking naj – marketing 2019 tło

Subiektywny ranking naj – marketing 2019

Pojawiło się wiele nowych rzeczy, które jak się okazało mają już kilka lat. Było wiele kampanii, które zapierały dech w piersiach i pozwalały dostrzec piękno terenów nieskażonych natłokiem ludzi. Staliśmy się bardziej eko albo przynajmniej podejmowaliśmy próby. Niektóre pomysły na profile w social mediach osiągały niezrozumiale wielką popularność, ale nie brakowało pomysłów, które zostaną w naszej głowie na dłużej. Taki właśnie był 2019 rok.

Mniej znaczy więcej – zero waste

Według ankiety przeprowadzonej przez nowymarketing.pl marketingowym słowem sezonu 2019/2020 zostało zero waste. Marki, które zdecydowały się na wprowadzanie nowych, ekologicznych rozwiązań cieszą się większym uznaniem wśród coraz bardziej świadomych konsumentów. Ruch zero waste niewątpliwie udzielił się również na Instagramie, gdzie influencerzy tworzyli nowe hasztagi np. #zdrugiejszafy, zainicjowany przez @szafasztywniary, zachęcający do zakupów z drugiej ręki. Zmiany, które przynoszą obopólne korzyści to dobre zmiany, więc brnijmy w to, bo warto.

Czas na słuchanie – podcast

Zaczynaliśmy od czytania blogów, następnie naszą uwagę skupiały filmy i w końcu dotarliśmy do podcastów. Rok 2019 śmiało możemy nazwać rokiem podcastów, które nieśmiało wkraczały w nasze życie podczas jazdy autem, gotowania obiadu czy niezliczonej ilości innych czynności aż wreszcie szturmem zawładnęły naszymi sercami, a właściwie uszami. Podcasty to skompresowana, solidna dawka rozrywki lub wiedzy w danej dziedzinie. Jeśli jeszcze nie słuchaliście, to czas najwyższy zacząć.

Cudze chwalicie, swego nie znacie – podlaskie travel

A gdyby tak rzucić wszystko i jechać na Podlasie? Nie jesteście pewni czy to dobry wybór? Wejdźcie na profil na Facebooku @podlaskie.travel, a Wasze wątpliwości zostaną rozwiane w mgnieniu oka. Tutaj każdy post jest przygotowywany z niesamowitą dbałością o detale i niewymuszoną lekkością podejmowanego tematu. Kreacje na medal. Wracamy tutaj często i za każdym razem nasuwa się pytanie czemu nas jeszcze w Podlaskiem nie widzieli?

Co? Jajo!

Na początku roku były same jaja. Piszemy to całkiem serio, bez jaj. Na Instagramie zostało stworzone konto @world_record_egg, które z założenia miało stać się światowym fenomenem. Jak postanowiono, tak zrobiono. Kreacja jajka na białym tle pokonała rekord polubień IG, który do tej pory należał do Kylie Jenner (18 mln polubień posta). Obecnie pierwszy post na tym profilu ma ich ponad 54 mln. Ten pomysł jest dowodem na to, że popularność w social mediach może zyskać każdy. Czy to dobrze? Odpowiedzcie sobie sami.

Tik Tok rewolucja

Jako przedstawicielka pokolenia millenialsów nie jestem w stanie wyjaśnić fenomenu Tik Toka. Mogę Wam tylko wytłumaczyć o co tam chodzi. To aplikacja mobilna, gdzie tworzycie i udostępniacie krótkie materiały wideo. Ma być śmiesznie, a wręcz prześmiewczo. I to tyle. Jednak to co trzeba oddać Tik Tokowi to imponujący wzrost użytkowników na przestrzeni ubiegłego roku. Gdyby udało się podtrzymać tę tendencję, Facebook miałby niemałą konkurencję.

Pizza przyszła

W social mediach oprócz pomysłu równie istotny jest refleks. Stworzenie kreacji RTM (Real Time Marketing) wydaje się banalne, ale jak to sprytnie połączyć z naszą działalnością? Podglądajcie Facebooka @pizzaportalpl, oni wiedzą jak robić to dobrze. W tym miejscu znajdziecie mnóstwo inspiracji, które trudno przescrollować bez żadnej reakcji. Ważne info – nie tylko dla fanów pizzy.

A w soboty wszyscy chodzimy do Lidla

Gra słowami to coś co marketerzy lubią najbardziej, a ci którzy tworzą posty @lidlpolska to po prostu potrafią. Gdybyście kiedykolwiek nie byli w nastroju, przypomnijcie sobie o tym profilu. Poprawa humoru gwarantowana.

Zatem co nas czeka w 2020 roku? RTM będzie umacniał pozycje marek, które będą na bieżąco śledzić i reagować na trendy (początek roku i pierwsze wyzwanie #dollypartonchallenge – nie przegapcie!). Natomiast skuteczność influencer marketingu będzie słabła. Liczne wpadki influencerów czy kupowanie obserwujących negatywnie wpłynęło na ich odbiór. Dziś konsumenci cenią sobie naturalność i szczerość w prowadzeniu kampanii marketingowych. Zauważalne w 2019 roku a umacniające swoją pozycję w bieżącym roku z pewnością będą stories – nie tylko na Instagramie, ale również na Facebooku. Użytkownicy przesyceni ilością informacji znajdujących się na news feedzie ograniczają się do oglądania relacji. Z niecierpliwością czekamy na to co jeszcze w social mediach przyniesie nam 2020 rok – czym nas zaskoczy, zainspiruje ?

Komentarze (0)

zostaw komentarz

przesuń, aby odblokować

odblokowano