Pytania

www

  • Co to jest domena?

    Domena to element adresu internetowego, kierujący internautów na wskazaną stronę. Domeny zazwyczaj kojarzone są z nazwami firm lub produktów np. solveit.pl

  • Co to jest hosting?

    Strona internetowa, aby zaistnieć w sieci potrzebuje „miejsca”. To miejsce jest częścią serwera, gdzie przechowywane są bazy danych należące do konkretnej witryny.

    W Solveit oferujemy usługę hostingową na naszym serwerze, który zapewnia szybkość działania i stabilność witryn internetowych, poczty elektronicznej oraz wszelkich baz danych. Ponadto jest bezawaryjny, niezawodny i bezpieczny. Wraz z usługą hostingową klient w Solveit otrzymuje również dodatkowe zabezpieczenie jakim jest pakiet bezpieczeństwa, w skład którego wchodzi certyfikat SSL Let’s Encrypt i aktualizacja środowiska WordPress oraz wykorzystanych modułów.

  • Co to certyfikat SSL Let's Encrypt?

    SSL to protokół sieciowy używany do bezpiecznych połączeń internetowych. Certyfikat SSL Let’s Encrypt potwierdza bezpieczeństwo szyfrowania danych przesyłanych pomiędzy użytkownikiem a serwerem. Jest gwarancją zachowania poufności danych oraz całej komunikacji.

  • Czym jest kopia bezpieczeństwa (backup)?

    Kopia zapasowa jest podstawową metodą zabezpieczenia informacji przed ich utratą, zniszczeniem, celowym lub przypadkowym usunięciem. Wykonanie kopii zapasowej powinno zostać utworzone po każdej zmianie danych, konfiguracji, w celu jej zabezpieczenia przed utratą.

  • Czym jest system do zarządzania treścią (CMS)?

    System do zarządzania treścią (ang. CMS – Content Management System) to kompletna strona internetowa, która umożliwia samodzielną edycję jej zawartości bez konieczności znajomości języków programowania.

  • Jaki jest koszt wykonania strony internetowej?

    Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Cena zależy od wielu czynników m.in. liczby podstron, indywidualnych funkcjonalności, konieczności integracji z systemami zewnętrznymi. Każdej realizacji nadajemy wiele indywidualnych cech, co przekłada się również na wycenę, którą przeprowadzamy indywidualnie po szczegółowych konsultacjach z klientem.

  • Co wchodzi w zakres wykonania strony internetowej?

    Zakres oferty wykonania strony internetowej jest zależny od wymagań klienta. Danej firmie wystarczy strona główna, opis oferty i firmy oraz formularz kontaktowy. Inny Klient może oczekiwać bloga i galerii. W praktyce każdy projekt ma swoje specyficzne potrzeby takie jak np. grafik rezerwacji, rozbudowany katalog produktów lub funkcjonalność sklepu. Klient zgłasza się do nas z konkretną potrzebą, a naszym zadaniem jest tę potrzebę zaspokoić.

  • Czym różni się strona przygotowania w oparciu o szablon a indywidualny projekt graficzny?

    Budowanie strony w oparciu o szablon wiąże się z wykorzystaniem ogólnodostępnego, gotowego układu strony. Ma ograniczone możliwości modyfikacji – układ strony internetowej nie podlega zmianom, natomiast jest możliwość zmiany kolorystyki (dopasowanej do identyfikacji wizualnej danej firmy).

    Stronę z indywidualnym projektem graficznym tworzymy od podstaw podążając za oczekiwaniami i wizją klienta.

  • Czy konieczne jest dostosowanie strony pod wytyczne RODO?

    Ochrona danych osobowych w firmie nie powinna ograniczać się do prawidłowego zabezpieczenia dokumentów – to także dostosowanie strony internetowej do RODO. Jakie działania należy podjąć:

    • analiza i audyt strony pod kątem przechowywania i przetwarzania danych osobowych,
    • przygotowanie treści polityki prywatności,
    • zamieszczenie polityki prywatności pod odpowiednimi hiperłączami,
    • dostosowanie środowiska programistycznego do przepisów prawa obowiązujących w UE od dnia 25.05.2018r.,
    • przygotowanie treści klauzuli informacyjnej,
    • umieszczenie treści klauzuli pod odpowiednim hiperłączem,
    • przygotowanie treści zgody przetwarzania danych osobowych,
    • rozbudowanie formularzy o zgodę do przetwarzania danych osobowych wraz z odpowiednimi checkboxami,
    • dodanie funkcjonalności umożliwiającej usunięcie danych osobowych masowo lub wybiórczo.

projektowanie

  • Jaki jest koszt wykonania logo?

    Koszt wykonania logo uwarunkowany jest przede wszystkim oczekiwaniami klienta. Na cenę ma wpływ także liczba projektów – pakiet standardowy w Solveit obejmuje wykonanie 3 projektów. Pracę rozpoczynamy po doprecyzowaniu wymagań klienta co do wyglądu, kolorystyki itd.

    W przypadku jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego. Zachęcamy również do kontaktu osobistego, po uprzednim umówieniu się na spotkanie w naszym biurze. Gwarantujemy otwarte umysły, świetną atmosferę i pyszną kawę.

  • Czym jest księga znaku?

    Księga znaku to podstawowe opracowanie dotyczące logo oraz jego użytkowania. Jej zastosowanie gwarantuje, że logo będzie czytelne i niezdeformowane, a kolory pozostaną zgodne z pierwowzorem. Zachowanie spójności logo we wszelkich reklamach pozytywnie wpłynie na rozpoznawalność marki. Posiadanie księgi znaku jest kluczowe w kontekście współpracy z wieloma agencjami reklamowymi, gdyż gwarantuje niezmienność kolorystyki i wyglądu logo, niezależnie od tworzonych projektów.

    W księdze znaku znajduje się:

    • opis budowy znaku, proporcje, warianty układu,
    • kolorystyka w wersji podstawowej, achromatycznej oraz dostosowanej do użycia na ciemnym tle,
    • zalecenia stosowania, minimalne rozmiary logo, ochrona znaku.
  • Czym jest System Identyfikacji Wizualnej?

    System Identyfikacji Wizualnej to w uproszczeniu zestawienie kolorów typografii ikon oraz przykładowych zdjęć i ilustracji tworzący zestaw podstawowych założeń przy tworzeniu przyszłych projektów. Nie jest to typowy szablon, a elastyczna koncepcja pozwalająca stworzyć wiele różnorodnych projektów przy zachowaniu spójności. Składa się z dwóch elementów: zbioru plików, swoistych graficznych półproduktów oraz brandbooka, czyli instrukcji, która na podstawie przykładowych projektów opisuje jak te elementy wykorzystać w pracy projektowej.

  • Czy Solveit zajmuje się również drukowaniem projektów?

    W Solveit przykładamy wagę do kompleksowej obsługi klienta. Nasze działania w zakresie prac graficznych nie ograniczają się tylko i wyłącznie do projektowania, ale również wykonujemy druk:

    • wizytówek, ulotek, plakatów,
    • teczek reklamowych,
    • katalogów szytych i klejonych,
    • roll-up’ów,
    • banerów oraz siatek mesh,
    • kubków z nadrukiem,
    • smyczy reklamowych,
    • krówek (oraz innych cukierków),
    • długopisów z grawerem,
    • toreb z nadrukiem,
    • systemów wystawienniczych,
    • flag reklamowych.

e-marketing

  • Czy moja strona potrzebuje pozycjonowania?

    Dziś zdanie ,,nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz” nabiera nowego znaczenia. Posiadając sklep lub stronę internetową musimy zadbać o jej prawidłową widoczność w wynikach wyszukiwania Google, samo posiadanie strony internetowej nie gwarantuje nam, że po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego nasza strona będzie zajmować wysokie pozycje. Dzięki pozycjonowaniu stron internetowych zwiększamy ich wiarygodność w oczach Google, widoczność w wyszukiwarce i ruch na stronie, czego efektem jest dotarcie z ofertą do szerszej grupy docelowej.

  • Co wchodzi w skład działań e-marketingowych?

    Do działań e-marketingowych możemy zaliczyć pozycjonowanie stron (zwiększenie widoczności i pozycji strony w wyszukiwarce Google), Social Media (działania w obrębie portali społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram), Content Marketing (współtworzenie firmowego bloga, artykuły sponsorowane na zewnętrznych portalach) czy reklama PPC / linki sponsorowane (Facebook Ads, Google Ads). Działania e-marketingowe to szerokie pojęcie, a wpływ na obiór naszej marki w Internecie ma wiele czynników.

  • Do czego służą profile firmowe w social mediach?

    Działania marketingowe w social mediach służą budowaniu świadomości marki oraz zaufania Klientów. Aktywność danej firmy w mediach społecznościowych ma na celu skupić wokół siebie aktywną społeczność, a w rezultacie zyskać zasięg i rozpoznawalność.
    Największym i jednocześnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym jest Facebook. Obecnie posiadanie profilu firmowego (fanpage’a) na FB jest podstawą działań marketingowych w Internecie. Własny Fanpage jest nie tylko jednym z elementów budowania rozpoznawalności marki, ale przede wszystkim to doskonałe narzędzie gwarantujące bezpośrednie dotarcie do interesującej nas grupy docelowej. Co więcej, Facebook i jego Messenger pełnią coraz ważniejszą rolę w komunikacji z Klientem, skracają dystans, tworzą relację, a sposób komunikacji i towarzyszące jej emocje mają bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe Klienta.