Projektowanie logo – trendy 2019
Koniec grudnia jest zarówno czasem podsumowań, jak i wyznaczania trendów na nadchodzący rok. Choć przywykliśmy uważać logo za coś niezmiennego, nie da się ukryć – tu także następuje nieustanna ewolucja oraz pojawiają się coraz to nowe tendencje. Największy wpływ na zmiany wywierają klienci, którzy w zależności od branży odpowiednio dopasowują logotypy. Trendy na przestrzeni lat stopniowo ewoluują, płynnie przechodząc jeden w drugi, dlatego z myślą o naszych klientach przygotowaliśmy subiektywny przegląd trendów w grafice na 2019 rok.
Logo responsywne
Obecnie dobre logo nie jest już sztywnym elementem, stało się adaptowalne oraz skalowalne.
Logotyp w ramie i minimalizm
Przejawem dążenia do maksymalnej adaptowalności, w różnych projektach, jest trend na umieszczanie logotypu w prostej ramie oraz oszczędne liternictwo.
Prostota i Geometryczność
Innym przejawem dążenia do minimalizmu jest użycie skrajnie uproszczonych geometrycznych form.
Linearność
Linearne stylizacje logo cieszą się popularnością już od kilku lat, lecz trend ten nadal przechodzi ciekawe przemiany i wydaje się, że jego rozwój będzie nadal trwał w nadchodzącym roku.
Odręczny rysunek
Logo tworzone ręcznie jest bardzo popularne zwłaszcza w branżach promujących produkty naturalne np.: florystyka, kosmetyka.
Retro
Wykorzystanie stylizowanego obrazu oraz fontów będących rekonstrukcją starych czcionek daje niepowtarzalny charakter, idealnie pasujący do branży chcących kojarzyć się z produkcją rzemieślniczą.
Kroje niedokończone
Innym przykładem zabawy z literą w logotypie jest modyfikacja fontu przez usunięcie niektórych elementów, nie niszcząc jednocześnie czytelności.
Kroje inspirowane modą z początku lat 90.
Po długiej przerwie, znów zyskują na popularności charakterystyczne grube litery w ozdobnym stylu.
Interesujące zestawienie. Prostota w logo to klucz do jego sukcesu.