Działania marketingowe, które idą w parze z kampanią Google Ads tło

Działania marketingowe, które idą w parze z kampanią Google Ads

Okiełznanie działań e-marketingowych to nie lada wyzwanie. Jeśli jednak zależy nam do dotarciu do szerokiego grona odbiorców – nie mamy innego wyjścia. Zatem jak się za to zabrać by uzyskać wysoką skuteczność? Z pomocą przychodzi dział marketingowy w Solveit!

Google Ads

Korzystając z wyszukiwarki Google, z pewnością zauważyliście reklamy pojawiające się powyżej wyników organicznych. To właśnie reklama Google Ads (wcześniej Google AdWords). Pomimo tego, że pojawia się na samym początku, nie każdy w nią klika. I tu zaczynają się schody.

Inwestując w płatną reklamę Google – najzwyczajniej w świecie wymagamy efektów. Choć ta metoda ma wiele zalet, jej skuteczność nie będzie zbyt wysoka jeśli równolegle nie będziemy realizowali innych działań.

Aby wyjaśnić pojęcie „innych działań” uchylimy Wam rąbka tajemnicy jak to robimy w Solveit:

SEO

Optymalizacja polegająca na dostosowaniu witryny do wymogów robota Google. Warto pamiętać, że nie wystarczy wykonać tych czynności jednorazowo, wymaga to stałej analizy i wdrażania zmian. Należy do niej szereg następujących działań:

  • weryfikacja treści pod względem duplikatów,
  • weryfikacja witryny pod kątem indeksowania Google,
  • przystosowanie meta tagów,
  • przygotowanie przekierowań.

Pozycjonowanie stron internetowych

Jest to główny element zapewniający skuteczność reklam Google Ads. Pozycjonowanie stron ma na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak w przypadku SEO, wymaga to ciągłej analizy statystyk oraz szybkiej reakcji na zmiany. Wynika to z modyfikacji w algorytmie, które wciąż wprowadza Google.

Nie sposób wymienić wszystkie czynności wykonywane przez pozycjonerów Solveit – co pozycjoner to inna strategia.

Są jednak podstawy, bez których nie da się obejść m. in. dobór słów kluczowych. Specjalista w swoich fachu nie traci czasu na frazy ogólne, a na lokalne oraz typu long tail. Dlaczego? Osoby wpisujące nieco bardziej sprecyzowane słowa kluczowe w wyszukiwarce wiedzą czego chcą, dzięki czemu mogą stać się naszymi potencjalnymi klientami.

Blog

Wdrożenie bloga na naszą stronę internetową to wielki krok naprzód w zakresie działań marketingowych. Pozwala nie tylko w zakresie reklamy, ale także w relacjach z klientami.

Systematycznie publikowane artykuły są mile widziane z perspektywy Google. Nie bez znaczenia jest treść oraz jej obszerność. Jeśli nie jesteśmy w stanie regularnie zajmować się blogiem, skorzystamy z usługi copywritingu.

Social media

Facebook, Twitter i Instagram do koloru, do wyboru. W Polsce największą popularnością cieszy się serwis społecznościowy założony przez Zuckerberga. Bez względu na to, gdzie zdecydujemy się założyć profil firmowy – będziemy mogli zweryfikować kim są nasi potencjalni klienci. To niesamowicie cenna wskazówka, która pomoże nam skuteczniej dobierać odbiorców reklam.

Social mediom sprzyja kreatywność – dodając ciekawe wpisy zwiększymy swoje szanse na widoczność naszej marki, a w Internecie nic nie ginie.

Serwisy zewnętrzne

Czy wspominaliśmy o tym, że e-marketing to szerokie wody? Działania na wielu płaszczyznach to mus! Nie ograniczajmy się do publikowania tekstów tylko i wyłącznie na swoim blogu. Jeśli jesteśmy ekspertami w danej dziedzinie, wykorzystajmy to w pożyteczny sposób. Jest wiele portali, które wymieniają się artykułami. Wystarczy link prowadzący na naszą stronę i voila! Kolejna szansa za zdobycie nowych klientów i wzmocnienie pozycji w wyszukiwarce Google.\

Działania marketingowe – czy to konieczność?

Odpowiedź nie jest jednoznaczna, bo tak naprawdę jest to zależne od nas. Być może strona czy sklep internetowy, który zdecydowaliśmy się założyć nie jest naszym priorytetem. W takim wypadku rzeczywiście nie warto inwestować w kampanię Google oraz szereg czynności z nią związanych. Tylko jaki jest sens stworzenia swojego miejsca w Internecie, jeśli nie chcemy go wypromować? Trudno stwierdzić.

Obecnie działania marketingowe to podstawa reklamy w sieci. Tutaj dużą rolę odgrywa wiedza pozycjonera, systematyczność wykonywanych czynności i cierpliwość. Nic co przychodzi w łatwy i szybki sposób nie daje długofalowych efektów. To także ma swoje przełożenie na pozycjonowanie.

W Solveit zależy nam na tym, by klient miał możliwość skorzystania z powyższych działań. Podczas ustalania planu działania w zakresie marketingu znaczenie ma również branża. Dlatego do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, szukając jak najkorzystniejszych rozwiązań.

Komentarze (2)

  1. J
    Janek / 11.03.2020

    Od roku korzystam z działań marketingowych profesjonalistów, koszta nie są małe, ale widzę efekty i idę w to dalej.

  2. R
    Rich / 24.03.2020

    W końcu trafiłem na artykuł, w którym działania marketingowe zostały opisane zwięźle i na temat. Ta wiedza na pewno mi się przyda!

Skomentuj Rich Anuluj pisanie odpowiedzi

przesuń, aby odblokować

odblokowano