Gadżety – strata pieniędzy czy inwestycja w markę?
Zanim zaczniemy się zastanawiać, jakie gadżety i akcesoria reklamowe kupić, należy zastanowić się, dlaczego warto to robić.
Argument opierający się na naśladowaniu konkurencji może być niewystarczający. Konieczne jest uzyskanie odpowiedzi na pytania ważne z punktu widzenia biznesu:
- Do jakich działań firma potrzebuje takiej formy reklamy?
- Co mogłoby podobać się naszym odbiorcom docelowym?
- Co odpowiadałoby naszym pracownikom?
Odpowiedzi na te pytania pomogą nam obrać odpowiednią strategię zakupu akcesoriów i ich wykorzystania.
Wiecznie żywa reklama tradycyjna
Chociaż coraz więcej firm przenosi swoje działania do sieci, to reklama konwencjonalna nadal pełni ważną funkcję w budowaniu wizerunku. Dzieje się tak dlatego, że klienci spędzają czas nie tylko w Internecie, ale także w przestrzeni miejskiej, pojawiają się na organizowanych wydarzeniach, spotkaniach networkingowych i targach. To między innymi w tych miejscach gadżety grają ważną rolę.
Za pośrednictwem materiałów promocyjnych firmy realizują działania Public Relations. Wpisuje się to również w promocję sprzedaży w postaci promocji konsumenckich realizowanych dzięki gratisom produktowym, kuponom reklamowym i gadżetom. Takie instrumenty promocji mają realny wpływ na zachowania klientów na rynku.
Dlaczego warto inwestować w gadżety firmowe?
Budowanie wizerunku z użyciem akcesoriów to nie rozdawnictwo. Bez wątpienia, jest to prosta forma reklamy, która się nie dezaktualizuje, a przy tym nie wymaga ogromnych nakładów finansowych. Natomiast podarowanie klientowi drobnego upominku, nawet jeśli jest to tylko długopis, wspiera budowanie pozytywnego wizerunku, ponieważ wręczając coś rozmówcy pokazujemy mu, że jest dla nas wyjątkowy.
Jakie jeszcze plusy wynikają z kupowania gadżetów? Oto kilka z nich:
- Osoba otrzymująca gadżet staje się ambasadorem marki.
- Integracja zespołu pracowniczego poprzez wręczenie im personalizowanych akcesoriów firmowych.
- Gadżety odzwierciedlają charakter firmy oraz jej profesjonalizm.
- Dzięki gadżetom łatwiej nawiązać kontakt i pretekst do rozmowy z potencjalnym klientem.
Taniej i więcej, czyli lepiej?
Gadżety wręczane klientom nie muszą być najprostszymi i najtańszymi formami prezentowymi. Panuje popularne przekonanie, że gadżety lepszej jakości (a zarazem droższe) nie będą się tak dobrze sprawdzać, jak tańsze produkty.
Badania przeczą takiemu twierdzeniu. Okazuje się, że inwestowanie w akcesoria dobrej jakości może okazać się dla marki korzystne. Tak przeczytamy w raporcie Upominki Reklamowe jako narzędzie marketingowe 2023 przygotowanym przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych.
W odpowiedzi na pytanie, jakie grupy produktów wybierane są najczęściej przy zakupach artykułów promocyjnych panowała duża różnorodność. W top 5 odpowiedzi znalazły się: artykuły biurowe, kalendarze, torby i opakowania, odzież oraz artykuły piśmiennicze.
Za najważniejsze cechy gadżetów uznaje się praktyczność i funkcjonalność, jakość wykonania oraz trwałość. Dlatego warto pomyśleć nad artykułami, z których można korzystać w sytuacjach codziennych.
Trendy
Coraz silniejszym trendem w branży artykułów promocyjnych są realizacje produktów dobrej jakości, a także opatrzonych nowoczesnym designem. Co ważne – ten trend będzie zyskiwać na znaczeniu.
W cytowanym raporcie jakość, jako cecha pożądana, przoduje wraz z tendencją zrównoważonego rozwoju i ekologii. Z tego powodu rośnie liczba firm zwracających uwagę na ten aspekt również w kwestii wyboru artykułów promocyjnych. Prognozy wskazują na rosnące zainteresowanie artykułami produkowanymi z materiałów odnawialnych i łatwo poddających się recyklingowi. Wiąże się to również ze zjawiskiem etycznej konsumpcji.
W jakim celu kupować gadżety?
Tak jak wspominaliśmy, główną funkcją artykułów promocyjnych jest utrwalanie za ich pośrednictwem świadomości marki i wywoływanie pozytywnego wrażenia wśród klientów, ale nie tylko. Z raportu PIAP-u wynika, że firmy często kupują gadżety z myślą o swoich pracownikach i traktują to jako formę nagrody. Jest to jedna ze ścieżek budowania wizerunku poprzez komunikację wewnętrzną. Drugą najczęstszą motywacją do zakupów są organizowane wydarzenia.
Skąd czerpać inspiracje?
Wielu firmom zależy na tym, by móc pochwalić się atrakcyjnymi gadżetami. Aby dobrze się prezentować, trzeba śledzić aktualne trendy i modne realizacje materiałów promocyjnych. By zebrać inspiracje i zyskać rozpoznanie w tym, co jest aktualnie na czasie można wybrać się na targi reklamowe. Innym rozwiązaniem jest zapisanie się do newsletterów z ofertami producentów i prenumerowanie katalogów.
Bez wątpienia, dobrze jest obserwować konkurencję i nie wzbraniać się przed reklamami. Z pewnością ciekawe propozycje można znaleźć oczywiście na blogach i stronach internetowych. Dobre rozpoznanie w tej przestrzeni pomoże w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych oraz dopasowaniu oferty swojej firmy do oczekiwań konsumentów.
Dlaczego warto stawiać na jakość?
Kluczowe odpowiedzi na to pytanie podaliśmy już wcześniej, zatem podsumujmy. Jakość gadżetów i akcesoriów odzwierciedla jakość usług Twojej firmy. Nie ulega wątpliwości, że dzięki takim rozwiązaniom dobrze wpiszesz się również w obecne trendy, co docenią Twoi klienci. Matka Ziemia również będzie Ci wdzięczna, kiedy zdecydujesz się na ekologiczne rozwiązania promocji swojej marki.
Co więcej, dzięki gadżetom nawiązujesz i podtrzymujesz relacje z ważnymi dla firmy ludźmi – klientami, pracownikami, kontrahentami. Dlatego, jeśli jeszcze nie masz gadżetów w swojej firmie, przemyśl taką inwestycję. Przy okazji, zachęcamy do skorzystania z naszej oferty.
Komentarze (0)