Optymalizacja, czyli strona przyjazna wyszukiwarkom tło

Optymalizacja, czyli strona przyjazna wyszukiwarkom

Na początku zacznijmy od wyjaśnienia czym właściwie jest pozycjonowanie, z czym to się je i czy w ogóle jest nam ono potrzebne do czegokolwiek?

Każde przedsiębiorstwo stawia kiedyś swoje pierwsze kroki w sieci, nowa strona internetowa, nowe produkty, chęć trafienia do szerszego grona odbiorców, nie tylko na rynku lokalnym, ale również biorąc pod uwagę rynek ogólnopolski czy nawet europejski.

Zawsze zaczynamy od zlecenia wykonania naszej firmowej strony internetowej, która to będzie godnie reprezentować nas w ogromnej społeczności jaką jest Internet.

Tylko czy nowa strona internetowa da nam tyle korzyści, gdy jest niewidoczna? Pewnie każdy z nas zastanawia się, w takim razie w jaki sposób miałby trafić do nas potencjalny klient nie znając naszej marki? Badania wskazują, że z wyszukiwarki Google korzysta co 7 człowiek na świecie (!), a 98,9% z nich przegląda tylko pierwsza stronę wyników wyszukiwania (zdjęcie nr 1). Jednak pierwsza strona nie jest przeznaczona dla wszystkich, żeby się tam znaleźć istotnych jest wiele czynników i dziś zajmiemy się jednym z nich tj. OPTYMALIZACJĄ, od której trzeba zacząć swoją przygodę na szczyt wyników wyszukiwania.

Elementy, na które warto zwrócić uwagę podczas optymalizacji serwisu:

  • Poprawnie ustawiony Tag meta title (max 70 znaków)
  • Poprawnie ustawiony Tag meta description (max 160 znaków)
  • Utworzenie linków przyjaznych wyszukiwarce
  • Ustawienie nagłówków na H1 (jeden na stronie), H2 oraz H3
  • Unikalna treść na stronie (nie może być skopiowana, powielana z innego serwisu; im więcej treści, tym lepiej – trzeba pamiętać, że treści piszemy przede wszystkim dla użytkownika, dopiero później jest wyszukiwarka)
  • Umieszczenie w tekście kluczowych dla nas fraz
  • Użycie pogrubień
  • Zachowanie linkowania wewnętrznego strony
  • Prędkość ładowania strony
  • Atrybuty „alt” dla obrazków na stronie
  • Aktualna mapa strony
  • Plik robots.txt na serwerze
  • Strona podpięta i zweryfikowana w Google Search Console
Powyżej zostały wymienione tylko podstawy, od których przede wszystkim trzeba zacząć cały proces optymalizacji. Tak jak napisałem wcześniej, istnieje wiele czynników, które wpływają na pozycję twojej witryny, a to jest jeden z nich. Z czasem będziemy starali się przybliżyć każdemu z was każdy z powyższych elementów w bardzo dokładny sposób, jednak warto pamiętać, że podejmując się samemu pozycjonowania strony, możemy narazić naszą domenę na filtr, a nawet „ban”, co wiąże się z tym, że nasza strona w ogóle nie będzie brana pod uwagę podczas ustalania wyników w wyszukiwarce Google.

Komentarze (0)

zostaw komentarz

przesuń, aby odblokować

odblokowano