Trendy w projektowaniu opakowań 2019
Niezależnie od rodzaju produktu opakowanie zawsze ma duże znaczenie. Klient wybierając między kilkoma produktami o podobnej wartości kieruje się przede wszystkim kwestiami estetycznymi.
Potrzeby ludzkie nieustannie się zmieniają, podobnie dzieje się z upodobaniami estetycznymi. Style, które już się opatrzą zastępowane są przez nowe trendy, a klient chętniej sięgnie po projekt w modnym opakowaniu. Projekt opakowań odpowiadający obecnym trendom będzie odbierany jako nowocześniejszy, co z kolei nasuwa skojarzenia – większym zaawansowaniem technologicznym. Także im staranniej wykonane opakowanie tym wyższej jakości wydaje się być produkt.
Upraszczanie
W nowym roku prostota z pewnością nie straci na popularności. Wobec wszechobecnego chaosu informacyjnego, mnogości haseł i obrazów warto postawić na kontrast: proste czcionki, minimalistyczne kolory, utylitarne wzornictwo i czyste etykiety.
Minimalizm i klasyczna biel
Prostota szczególnie uwidacznia się w produktach z półki premium. Tu dominuje biel oraz naturalne materiały zamiast plastiku – szkło, drewno, aluminium.
Duże napisy
To kolejne modne nawiązanie do nurtu prostoty. Poprzez użycie grubych prostych krojów pisma, wyrazistych kolorów oraz rezygnację z wszelkich zbędnych ozdobników można osiągnąć maksymalna czytelność komunikatu przy dużej wyrazistości, a także oryginalności.
Geometryczne formy i wzory
Abstrakcyjna szata graficzna stanowi ciekawą alternatywę dla bardzo opatrzonego, realistycznego ukazania produktu. Odważne i kolorowe kombinacje wyróżniają się na półkach. Ten trend jest szczególnie rozpowszechniony w branży napojów, ponieważ taka kolorystyka opakowania doskonale odzwierciedla odświeżającą zawartość.
Jaskrawe gradienty
W wielu nowoczesnych projektach, płaskie projekty zastępują gradienty. Nie oznacza to wcale rezygnacji z prostoty, gradienty świetnie się z nią komponują, jednocześnie nawiązując do nurtu jaskrawej, kontrastowej kolorystyki.
Doodle / bazgroły
Wesoła stylizacja, która wywołuje uśmiech na twarzy klienta. Sugeruje, że posiadanie danego produktu może sprawić wiele radości.
Stary plakat filmowy
Wesoła stylizacja, która wywołuje uśmiech na twarzy klienta. Sugeruje, że posiadanie danego produktu może sprawić wiele radości.
Styl ten wpisuje się w kategorie stale obecnych trendów nawiązujących do przeszłości. Odwołanie się do wspomnień konsumentów to prosta droga do wzbudzenia pozytywnych emocji klienta. Style retro mają wielu wielbicieli, od zwykłych sympatyków po zagorzałych kolekcjonerów.
świetna dawka inspiracji! pomimo upływu roku wciąż aktualna ?